رونق بوم‌گردی‌ها به توسعه گردشگری روستایی چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی به توسعه مراکز گردشگری روستایی در این استان کمک می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز یکشنبه 30 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: در کنار رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان با احداث موزه‌های روستایی به توسعه مراکز گردشگری در روستاها کمک کرد.

او افزود: احداث موزه‌های روستایی در کنار رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جذب بیشتر مسافران و گردشگران و تقویت اقتصاد گردشگری در منطقه مُنجر می‌شود.

جیلان تصریح کرد: رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای چهارمحال و بختیاری علاوه بر افزایش ظرفیت اسکان گردشگران می‌تواند نیازهای مسافران در حوزه تهیه خوراک و سوغات محلی را پاسخ دهد.

او یادآور شد: به‌همین منظور سرمایه‌گذاران ساکن در روستاهای چهارمحال و بختیاری می‌توانند توسعه گردشگری را در دستور کار قرار دهند.

جیلان اضافه کرد: همچنین روستائیان می‌توانند برای رونق گردشگری روستاهای خود نسبت به ترمیم دیوارهای کاهگلی، نظافت و سنگ‌چین کردن معبرها و گل‌کاری درهای خانه‌های خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011130748549

برچسب‌ها