کارت راهنمایان گردشگری خوزستان در استان صادر می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: از این پس، فرآیند صدور کارت برای راهنمایان گردشگری خوزستان در سطح استان انجام می‌شود.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌‍نسب هفتم اسفندماه 1401 با اعلام این خبر افزود: در راستای تفویض اختیارات مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مدیران کل استانی، امکان صدور کارت راهنمایان گردشگری با خرید دستگاه چاپگر کارت و با صرف اعتبار لازم، محقق شد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: با خرید این دستگاه، هم‌اکنون فرآیند صدور و تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان با به‌روزرسانی سامانه "سادرا" انجام می‌شود.

او تأکید کرد: این اقدام مهم باعث نظارت بیشتر بر راهنمایان و ارتباط مستحکم‌تر این راهنمایان با اداره‌کل می‌شود.

عامری‌نسب ادامه داد: باتوجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های تاریخی و طبیعی نقاط مختلف استان که زمینه برنامه‌ریزی و حضور گشت‌های گردشگری را فراهم آورده، در حال حاضر تعداد 106 راهنمای کارت‌دار داخلی و بین‌المللی در استان خوزستان فعالیت دارند.

او بیان کرد: صدور کارت راهنمایان پس از ثبت‌نام در سامانه، دریافت استعلام، بارگذاری مدارک و مصاحبه کمیته فنی راهنمایان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011207478122

برچسب‌ها