به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در مراسم افتتاح رسمی ستاد خدمات سفر استان خوزستان گفت: ستاد خدمات سفر در طول سال باید فعال باشد، البته در ایام نوروز نقش این ستاد در پررنگتر است.
او با اشاره به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم، وظیفه همه دستگاههای عضو ستاد همکاری و مشارکت در خدمترسانی به مسافران و گردشگران است و در ایام ماه رمضان، لازم است تاسیسات گردشگری با رعایت شئونات و حفظ حرمت این ماه، به مسافران و گردشگران خدمترسانی کنند. لذا تجهیز و پاکیزگی نمازخانهها، سرویسهای بهداشتی، پخش اذان در اوقات شرعی، تهیه افطاری برای روزهداران و... از جمله مواردی است که مراکز گردشگری لازم است به آنها توجه کنند.
برات ضمن قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر استان خوزستان گفت: نظارت بر ارائه خدمات با کیفیت بهعنوان یکی از وظایف حاکمیتی وزارتخانه بهطور جدی در دستور کار قرار دارد.
او با اشاره به تشکیل تیمهای نظارتی ویژه در ایام نوروز افزود: با توجه به دستور موکد وزیر در خصوص نظارت بر واحدهای گردشگری، بهخصوص مراکز پذیرایی و مجتمعهای خدمات رفاهی بینراهی، تیمهای نظارتی ویژه بهصورت نامحسوس تشکیل شده و در محورهای مختلف در سطح کشور بر نحوه ارائه خدمات به مردم نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهویژه بیمبادلاتی در حوزههای ایمنی و بهداشتی با واحد متخلف، در چارچوب مقررات با قاطعیت برخورد میشود. در همین راستا طی بازدیدهای مشترکی که با حضور رئیس جامعه حرفهای هتلداران خوزستان و معاون گردشگری و کارشناسان از مراکز گردشگری داشتیم، چهار واحد اقامتی گردشگری به علت عدم تطابق با ضوابط و رعایت نکردن استانداردهای مصوب، تنزیل درجه شدند.
در این جلسه محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی و رودخانهای استان خوزستان، از تشکیل کمیتههای گردشگری دریایی، تالابها و دریاچه با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله ادارهکل بنادر و دریانوردی خبر داد.
ارسطوزاده در ادامه با توجه به ضرورت مشارکت تشکلهای حرفهای گردشگری افزود: در امر نظارت بر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، از ظرفیت انجمنهای حرفهای استفاده می شود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/