به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، جعفر يازرلو ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: مركز مديريت و كنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، صبح امروز 27 اسفندماه 1401با حضور مديرعامل شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی، فرودگاه امام خمينی (ره) و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی به صورت رسمی و به دستور رئيس سازمان هواپيمايی كشوری آغاز به كرد.
سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری تصريح كرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، بهصورت برخط فعالیت فرودگاهها و ترمینالهای مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت هواپیمایی بهصورت آنی تصمیمهای مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.
يازرلو با بيان اينكه يكی از كارهای ويژه اين مركز رعايت حقوق مسافر است تا هموطنان بتوانند سفرهای راحت و ايمن و را تجربه كنند، خاطرنشان كرد: مانیتورینگ تمامی فرودگاهها بهویژه فرودگاههای پرتردد، همپوشانی مشکلات شرکتها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می رود.
سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری افزود: نمایندگان تامالاختیار شرکتها در مرکز کنترل پروازها با هدف همپوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات جایگزین به یکدیگر ارائه میکنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.
او افزود: در این مرکز نمایندگان شرکتهای هواپیمایی در دو نوبت کاری از ۶ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۴ با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پروازها همه پروازها و فرودگاهها رو رصد و پایش میکنند و چنانچه در طول بازه زمانی سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تأخیری صورت بگیرد این مرکز فرماندهی را برعهده خواهد گرفت.
یازرلو با بيان اينكه نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر از اولویتهای این مرکز است، افزود: در صورت عدم توانایی شرکتهای هواپيمایی با کمک ساير ایرلاینها پرواز جایگزین شده و مسافران جابهجا خواهند شد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/