بازدید نظارتی از مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم گفت: در آستانه بهار قرآن، ماه مبارک رمضان با توجه به اهمیت پذیرایی معنوی از زائران، بازدید نظارتی از مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی دوم فروردین ماه اظهار کرد: همزمان با دومین روز از بهار طبیعت و در آستانه بهار قرآن، ماه مبارک رمضان بازدید نظارتی از نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری استان باحضور نمایندگانی از استانداری، میراث‌فرهنگی، راهداری، حمل‌ونقل و ستاد اقامه نماز در قالب تیم بازرسی مشترک استان قم به منظور ارزیابی سامان‌دهی نمازخانه‌ها و وضعیت عفاف‌ و حجاب انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم با بیان اینکه مهمترین جزء هر مجتمع خدماتی رفاهی و گردشگری، بخش نمازخانه و سرویس بهداشتی است، ادامه داد: در این بازدیدها بر وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان به لحاظ رعایت بهداشت‌محیط و نظافت سرویس‌های بهداشتی نظارت شد.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها افزود: در ایام نوروز بازدید مستمر از مساجد و نمازخانه‌های مجتمع‌های بین‌راهی و تاسیسات گردشگری قم انجام می‌شود.

ارجمندی در ادامه باتوجه به زائرپذیر بودن قم و لزوم توجه به امر عفاف‌ و حجاب در اماکن گردشگری گفت: امروز همچنین در ادامه بازدیدها وضعیت عفاف و حجاب اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم افزود: در این بازدیدها از مجتمع‌هایی که عملکرد خوبی در حوزه عفاف و حجاب داشتند تشکر و قدردانی و در چند مورد تذکراتی داده شد.

او در ادامه نصب بنر با موضوع حجاب و عفاف در تأسیسات گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: اهمیت و پیامدهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه بر کسی پوشیده نیست و به باید به این فریضه واجب الهی عمل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103684759

برچسب‌ها