افزایش رضایت‌مندی زائران نوروزی مشهدالرضا در نوروز 1402

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان این‌که 1300 بازرس بازار و خدمات ارائه شده به زائران را رصد می‌کنند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی در کالاها و نیازهای زائران وجود ندارد، بنابراین رضایت‌مندی زائران بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن داوری امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه 1402 در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی که در بازار رضا(ع) مشهد برگزار شد با بیان این مطلب افزود: نقطه قوت امسال این است که در تامین، توزیع و نظارت بر بازار و خدمات انسجام‌بخشی به‌وجود آمده است که این کمک کرد چالش‌های ما در حوزه اصناف کمتر باشد.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان این‌که امسال بازرسی‌ها به‌صورت گروه‌های مشترک انجام شد که یکی دیگر از نقاط قوت است، اظهار کرد: از آن‌جایی که بازار در زمان کمبود یک کالا و خدمات دچار تلاطم می‌شود، نیاز بازار را تامین کردیم و شبکه توزیع را نظارت کردیم که توزیع نیز به‌هنگام و به میزان لازم انجام شود که این رضایتمندی زائران را در پی داشت.

کمترین نارضایتی زائران در مشهد مربوط به حوزه اقامت است

داوری تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گذشته گلایه‌مندی وجود داشت در حوزه اقامت بود، امسال با ورود و سامان‌دهی و نظارتی که تشکل‌های اقامتی و میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام داد، اکنون جزو حوزه‌هایی است که کمترین نارضایتی وجود دارد.

او با بیان این‌که راه ارتباطی مستقیم برای هدایت و راهنمایی و دریافت شکایت‌ها و انتقادهای زائران پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: سامانه راهنمایی زائران با شماره تلفن 37045-051 راه‌اندازی و تاکنون به حدود 20هزار تماس پاسخگویی شده که به تسهیل خدمت‌رسانی به زائران کمک کرده است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: تلاش ما این بوده که زائران را با رضایت از شهر مشهد بدرقه کنیم و علاوه بر افرادی که به ما مراجعه می‌کنند ما نیز به دریافت تلفنی شکایت بلافاصله به محل زائران مراجعه کرده و اگر مشکلی وجود داشته برطرف شده است.

داوری با بیان این‌که ١۴ دستگاه نظارتی در چهار پایگاه اطراف حرم به صورت ٢۴ساعته تمام موارد بازار را رصد می‌کنند، گفت: این چهار پایگاه علاوه بر رسیدگی به شکایت مردم، ۶٠٠ نفر بازرس و ٧٠٠ نفر بسیج اصناف را گروه بندی کرده تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار نظارت داشته باشند.

او افزود: از ١٣ اسفند تا امروز ۴٣ هزار بازرسی انجام شده که ۶هزار تخلف ثبت شده است.

داوری تصریح کرد: به محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیرات پرونده بررسی می شود و اگر اجحافی در حق زائر صورت گرفته باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود.

فرماندار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از  اقدام ویژه برای رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠ واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠ قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی را به دنبال داشته است.

او گفت: حوزه اقامت امسال  سامان‌دهی خوبی شده، خدمت‌رسانی در عرصه اقامتگاه‌های موقت و اضطراری به گونه‌ای سامان‌دهی شده است که همه زائران می‌توانند استفاده کنند.

داوری یادآور شد: همه مکان‌های اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند شرایط تامین مواد غذایی در ماه رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103770965

برچسب‌ها