اطلاع‌رسانی خدمات موفق اورژانس باعث امید‌آفرینی در مردم می‌شود/ در ایام نوروز بار سنگینی بر دوش سازمان اورژانس است

علی‌اصغر شالبافیان گفت: ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر، تنها گوشه‌ای از خدماتی است که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون گردشگری کشور پنجشنبه 3 فروردین 1402، در حاشیه بازدید از سازمان اوژانس کشور و در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: کارکنان سازمان اورژانس به دلیل نوع فعالیتی که دارند، مسئولیتشان بیشتر جنبه‌های تلخ مواجه با مسافران است.

او با اشاره به جنبه‌های امیدآفرین و خدمات ارزشمند در فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور، عنوان کرد: تقویت و راه‌اندازی اورژانس بانوان، تکمیل زنجیره ارزش خدمات سلامت در قالب طرح ۷۲۴ به بیماران دچار سکته مغزی و تکمیل زنجیره ارزش خدمات سلامت به بیماران دارای سکته قلبی با نام ۲۴۷ از جمله این موارد امید‌آفرین بوده است.

شالبافیان در ادامه تصریح کرد: در این ایام بار سنگینی بر دوش این ارگان است و حجم ارائه خدمات اورژانس در ایام نوروز نه تنها متوقف نمی‌شود، بلکه به نحو چشمگیری افزایش هم پیدا می‌کند. یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ۲۴ اسفندماه تا دوم فرودین‌ماه به سازمان اورژانس مراجعه کرده‌اند.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: البته تعداد قابل توجهی از این خدمات برای مراجعانی بوده است که می‌توانست بعد از نوروز در حوزه جراحی به آنها ارائه شود، اما با ایثار و فداکاری پزشکان اورژانس کشور در همین ایام انجام شد.

او با اشاره به ارائه خدمات سی پی آر موفق برای بیش از ۶۰۰ نفر، عنوان کرد: تمامی این موارد گوشه‌ای از خدماتی است که سازمان اورژانس کشور ارائه داده است و بخشی از خدماتی‌ است که لازم است مردم در جریان قرار بگیرند.

شالبافیان در انتها گفت: تمام این آمارها مرتبط با بحث امیدآفرینی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

معدوم‌سازی بیش از 300 کیلوگرم مواد غذایی ناسالم

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، ضمن تشکر از رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: ما در وزارت بهداشت سازمان اورژانس کشور مسئولیت امداد نوروزی را به عهده داریم و به عنوان هماهنگ‌کننده در سه حوزه خدماتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی و خدمات بهداشتی فعالیت داریم.

او ادامه داد: در این ایام بیش یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم و بیش از شش هزار عمل اورژانسی انجام دادیم. علاوه بر خدمات اوژانسی، عمل‌های غیر‌اورژانسی هم انجام شده است.

میعادفر با اشاره به آمار خدمات سازمان اورژانس کشور گفت: در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی، بالای ۱۱۰ هزار ماموریت در این ایام داشتیم که بخشی از آن حوادث ترافیکی و بخشی حوادث غیرترافیکی بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در حوزه بهداشت و نظارت بر اماکن و مواد غذایی، به ویژه در رستوران‌های بین‌راهی، کنترل‌های مرزی از طریق ورود و خروج فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی کشور و سایر حوزه‌ها توسط همکاران بهداشتی ما در طول ایام نوروز نظارت و کنترل می‌شود. البته فعالیت نظارت بر اماکن غذایی و رستوران‌ها را از اول اسفند آغاز کردیم.

او با اشاره به گزارش‌های مبتنی بر بروز عوارض گوارشی در برخی افراد عنوان کرد: این گزارش‌ها نشان می‌دهد این افراد از مواد غذایی بی‌کیفیت و غیرسالم استفاده کرده‌اند. ما در این ایام و در طول بازدید‌هایی که از اماکن مختلف داشتیم، بیش از ۳۰۰هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد را معدوم کردیم.

میعادفرد ابراز امیدواری کرد که چند روز باقیمانده از تعطیلات نوروز هم با رعایت موارد ایمنی و توجه مردم به هشدارهای سازمان‌های امدادی و پلیس، سفر بی‌حادثه‌ای برای همه رقم بخورد.

رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: مسافران شماره تلفن ۱۱۵ را به خاطر داشته باشند و در هر نقطه کشور اگر دچار حادثه شدند، با شماره‌گیری این عدد می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه ما دسترسی پیدا کنند.

او در انتها تاکید کرد: در بحث رعایت موارد بهداشتی از جمله مواد غذایی، مردم توجه کنند که حتما مواد غذایی سرد و فاسدشدنی را در طول راه استفاده کنند و اگر برای اسکان خود از چادر استفاده می‌کنند، خطر گاز گرفتگی را جدی بگیرند. توصیه می‌شود در چادرها از وسایل برقی بی‌خطر استفاده شود و اگر از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند، محفظه‌هایی را باز بگذارند تا جریان هوا برقرار شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402010390056

برچسب‌ها