استقبال میهمانان نوروزی از «هرسین» شهر ملی گلیم ایران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین از استقبال خوب گردشگران نوروزی از این شهرستان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه،  اردشیر رشیدی با اشاره به استقبال خوب میهمانان نوروزی از شهر هرسین، اظهار کرد: شهر هرسین به دلیل پیشنه بسیار کهن بافت گلیم در آن به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رسیده‌ است.

رئیس شهرستان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین افزود: دست‌بافته گلیم معروف‌ترین و اصیل‌ترین صنايع‌دستي این شهرستان است که هنرمندان زیادی در هرسین به این حرفه مشغول هستند. 

او تصریح کرد: در داخل پارک شهر هرسین و در کنار آثار باستانی آن خانه گلیم راه‌اندازی شده که گردشگران نوروزی می‌توانند از آن بازدید داشته باشند. 

رشیدی افزود: در داخل پارک شهر هرسین علاوه بر خانه گلیم، سرابی با تعدادی آثار باستانی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به فرهاد تراش، حوض سنگی یا ساعت آبی و دروازه ساسانی اشاره کرد. 

او یادآورشد: خود محوطه پارک هرسین هم فضایی دلنشین و سرسبز دارد که گردشگران قطعا از دیدن آن لذت خواهند برد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین به قدمت بسیار بالای این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: وجود گوردخمه‌های اسحاق وند و سرخ‌ده و نیز محوطه باستانی گنج‌دره با 10هزار سال از آثار یکجانشینی انسان‌ها و از همه مهم‌تر محوطه میراث جهانی بیستون نشان از تمدنی کهن در این شهرستان دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، ورکشاپ بافت گلیم، برپایی جشن‌های محلی و ...از جمله اقداماتی است که برای استقبال از میهمانان نوروزی در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010441799

برچسب‌ها