توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان برای جذب گردشگر در استان‌های مرزی

معاون اول رئیس‌جمهوری از توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت به منظور جذب و توسعه حوزه توریست درمانی در کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد مخبر روز جمعه 4 فروردین 1402 در جریان بازدید از دو طرح در حال تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا(س) و کارخانه قند شهدای دزفول، ضمن اشاره به کمبود سرانه بیمارستانی در استان خوزستان و موقعیت این استان برای جذب گردشگر در حوزه سلامت از کشور‌های همجوار به‌ویژه کشور عراق،  بر ضرورت تکمیل این طرح بزرگ تأکید کرد و قول پیگیری و مساعدت داد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه پزشکی، توسعه طرح‌های بیمارستانی با ظرفیت جذب گردشگر در حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت دانست و بر گسترش این ظرفیت‌های درمانی به‌ویژه در استان‌های مرزی تأکید کرد.

او با اشاره به این موضوع که مجوز احداث بیمارستان یا زهرا(س) در سال ۱۳۹۵ صادر و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و هم‌اکنون با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی به حدود ۴۰۰میلیارد تومان بودجه برای تکمیل نیاز دارد، گفت: با راه‌اندازی این بیمارستان علاوه بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه، ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگرهای سلامت از کشور‌های منطقه ایجاد می‌شود.

مخبر در ادامه با حضور در محل کارخانه قند شهدای دزفول و روند احداث این طرح صنعتی ضمن گفت‌وگو با مهندسان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح، بر ضرورت گسترش صنایع تبدیلی در کشور تأکید کرد.

کارخانه قند شهدای دزفول با ظرفیت تولید روزانه 1300 تن شکر یکی از بزرگترین کارخانجات در حوزه صنایع تبدیلی در ایران است و هم‌اکنون حدود ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. راه‌اندازی این کارخانه قند علاوه بر افزایش تولید، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم نیز دارد که براساس برآورد‌های اولیه با گشایش فاز اول آن بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

در ادامه این سفر، معاون اول رئیس‌جمهوری، طی بازدید از شرکت تولید قارچ و کمپوست دزفول بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری در واحد‌های صنعتی و تولیدی تأکید کرد.

این واحد فعال کشاورزی که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، سالانه 5هزار تن قارچ و ۵۰هزار تن کمپوست تولید می‌کند و به عنوان یک مجموعه کارآفرین و صادرکننده نمونه استانی و کشوری بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم تاکنون ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104478288

برچسب‌ها