موزه آستانه قم با 7 ویژه برنامه به استقبال بهار رفت

موزه آستانه قم در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با هفت ویژه برنامه متنوع به استقبال زائران و مجاوران می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم،حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی گفت: موزه آستانه به عنوان نخستین موزه ایران و اولین موزه وقفی جهان با هزاران آثار موزه‌ای ارزشمند در ایام نوروز میزبان زائران و مجاوران است. 

رئیس اداره موزه آستانه قم ادامه داد: این موزه نفیس در میدان آستانه، جنب درب یک حرم مطهر بانوی کرامت در ایام نوروز با افزایش دو ساعته کاری از ساعت ۸ تا ۱۸ در خدمت علاقه‌مندان خواهد بود. 

او افزود: موزه حرم مطهر با هفت ویژه برنامه از جمله خدمات عکس یادگاری، برگزاری مسابقه هفت سین موزه ای، روایتگری مناسبتی، مسابقه هنر قرآنی، نمایشگاه فصلی آثار قرآنی، رونمایی از آثار نفیس، بازدید رایگان و نیم بهاء ویژه جامعه قرآنی، در بهار طبیعت و بهار قرآن پذیرای حضور بازدیدکنندگان است. 

رئیس اداره موزه آستانه گفت: این موزه از دو بخش تالار عترت و تالار عبرت تشکیل شده که بر اساس محتوا چیده شده و دارای ۳۰ بخش متنوع است. 

مشکاتی ادامه داد: تالار عبرت مربوط به متعلقات حرم حضرت معصومه (س) و ائمه معصومین از جمله دست خط منسوب به امام رضا، امام علی و امام حسن عسکری علیهم‌السلام است؛ تالار عبرت دوره‌های مختلف تاریخی را شامل می‌شود، ظروف مربوط به ۴ هزار سال قبل از میلاد و قالی ابریشمی بزرگ طرح باغی که یکی از عجایب هفتگانه فرش دستباف جهان است از جمله اشیا مربوط به این تالار است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010568456

برچسب‌ها