۶ هزار مدرسه در خدمت مسافران راه مشهد/ میانگین اقامت زائران در مدارس خراسان رضوی بیش از 4 روز است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۹۶ هزار و ۵۸۰ مسافر نوروزی در بیش از ۶ هزار مدرسه، از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا ظهر روز جاری اقامت کرده اند که میانگین اقامت زائران در مدارس خراسان رضوی بیش از 4 روز است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید امیر شوشتری سه‌شنبه هشتم فروردین ماه 1402 در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این تعداد شامل ۲۱ هزار و ۸۹۶ خانواده و ۲۲۷ هزار نفر شب اقامت بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در شب عید ظرفیت کامل اسکان مدارس مشهد تکمیل شد و با ثبت حضور ۴۰ هزار نفر اسکان در مدارس استان که ۳۲ هزار نفر آن در مشهد بود، بالاترین رکورد اقامت تاکنون در مدارس به ثبت رسید.

او با بیان این‌که 31 درصد استفاده کنندگان اسکان مدارس از شهروندان غیرفرهنگیان بوده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر اشغال مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان در استان 27 درصد و در مشهد 23 درصد است.

شوشتری با اشاره به بازدیدهای سرزده و بدون هماهنگی از مدارس اسکان اظهار کرد: در تمامی این بازدیدها زائران از اسکان در مدارس ابراز رضایت داشتند و تقاضا داشتند از سرایداران تقدیر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: حدود سه هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز اسکان زائران را مدیریت کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109770259

برچسب‌ها