اسکان ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه/ ۷۳۸ فقره بازدید نظارتی انجام شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۲۳۰ هزار میهمان نوروزی در استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اشاره به آغاز موج دوم تعطیلات نوروزی در کشور، اظهارکرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از میهمان نوروزی در این ایام در نظر گرفته شده‌است. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال شاهد حضور قابل توجه گردشگران در سطح استان بوده‌ایم، افزود: از ۲۰ اسفند تا نهم فروردین جمعا ۲۳۰ هزار و ۵۱۶ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: ۵۰ درصد از این تعداد در مراکز اقامتی رسمی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی، ۴۵ در درصد در مراکز اقامتی غیررسمی مانند مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و پنج درصد هم در کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کرده‌اند. 

فرمانی اضافه کرد: همچنین در این ایام یک میلیون و ۴۶۶ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، دست ساز و مذهبی استان بازدید کرده‌اند. 

او در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۷۳۸ فقره بازدید نظارتی هم مراکز خدمات‌دهی به گردشگران و میهمان نوروزی انجام شده، گفت: براساس بازدیدهای صورت گرفته، برای ۱۰ مرکز حکم تعلیق، به ۱۸ مرکز اخطار کتبی و برای ۸۵ مرکز هم تذکر صادر شده‌است. 

به گفته این مسئول،  برای ۵۹ مرکز هم به دلیل ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی حکم تشویقی صادر شده‌است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110417587

برچسب‌ها