مهمترین ویژگی ستاد خدمات سفر رویکرد قرارگاهی آن است/ رشد سفرها در ایام نوروز با کاهش حوادث همراه بود

وزیر و راه و شهرسازی گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این است که این ستاد کارکرد قرارگاهی دارد و مهمترین بخش آن می‌تواند گرفتن بازخوردهای خدماتی باشد که به شهروندان انجام می‌شود.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروز بازدید کرد.

این بازدید با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین استانداران، دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها، نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، جمعیت هلال‌احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان اورژانس کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، پلیس راهور ناجا و کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیش از ​یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعالیت دارند

مهرداد بذرپاش در این جلسه اظهار کرد: جلسات ستاد سفر با هدف تسهیل سفرهای مردم انجام شد و امسال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این ستاد بودیم، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعالیت دارند و بیش از ۲۰ دستگاه با عضویت در این ستاد خدمات مناسبی را به شهروندان و مسافران ارائه می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتفاقات و خدمات خوبی در تمام حوزه‌های سفر انجام شده که به‌عنوان مثال استفاده ۲میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سفر هوایی در نوروز امسال نشان دهنده اهمیت و رشد سفر است. در همین ارتباط امسال را سال توسعه ناوگان هوایی نامگذاری کردیم و به دنبال تجهیز و توسعه و تقویت ناوگان هوایی هستیم.

او اضافه کرد: از زمانی که فردی برای انجام سفر تصمیم می‌گیرد تا زمانی که در سفر است و تا زمانی که بازمی‌گردد، دستگاه‌ها و افراد مختلفی برای انجام بهتر سفر او برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند. پیشنهاد من این است برای ماموریتی هایی که ستاد دارد باید پیوست محتوایی تهیه شود. خدماتی که به مردم ارائه می‌شود باید باعث رضایتمندی آن‌ها شود‌. مردم ما مردم متمدن و باهوشی هستند و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود به طور حتم باعث رضایتمندی آن‌ها خواهد شد.

او با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای افزود: با این که آمار فوتی‌ها کاهش یافته اما بازهم رضایت‌بخش نیست و باید این آمار به حداقل برسد چرا که صحبت از جان مردم است. امروز فرصت خدمت به مردم در اختیار ما گذاشته شده و باید از این فرصت برای انجام بالاترین سطح خدمت استفاده کنیم چرا که اساسا شان میز و صندلی‌های مدیریتی برای خدمت به مردم است و در غیر این صورت ارزشی ندارد.

بذرپاش ادامه داد: کاری که در ستاد خدمات سفر انجام می‌شود تفننی و سرگرم‌کننده نیست بلکه حقیقتا برای ارائه خدمات به مردم در طول سال خصوصا در نوروز تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: در حوزه ریلی بیش از ۳۰ درصد رشد سفر داشتیم. در حوزه دریایی و حمل و نقل جاده‌ای نیز شاهد رشد سفر هستیم. خوشبختانه این رشد سفرها با کاهش حوادث همراه بوده است. باید سازوکاری ایجاد کنیم که استان‌هایی که آمار کاهشی حوادث و سوانح را داشتند تشویق شوند. رشد سفر و کاهش سوانح برای ما مهم است و باید کاری کنیم تا حال دل مردم خوب باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: باید این موضوع در بین مردم جا بیفتد که مسیر نیز بخشی از سفر است و در طول سفر هر گردشگر باید از جاذبه‌هایی که ایجاد شده استفاده کند.

جلوه‌های امیدآفرینی در خدمات‌رسانی ستاد خدمات سفر

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، ستاد خدمات سفر را در سطح ملی و استانی جلوه دولت مردمی دانست و افزود: فعالیت این ستاد دائمی شد و فعالیت آن تنها معطوف به ایام نوروز نیست بلکه در تمام ایام سال دایر است

او افزود: مصادیق بسیاری از جلوه‌های امیدآفرینی در خدمات‌رسانی این ستاد پیدا می‌شود.

شالبافیان از حضور فعالانه افندی‌زاده و هماهنگی بین بخشی در وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه هشت حوزه ستاد سفر مربوط به این‌ وزارتخانه است همکاری‌های ارزنده و شایسته‌ای صورت گرفت که جای تشکر بسیار دارد.

ثبت ۷میلیون و ۷۰۰ هزار نفرشب اقامت در استان هرمزگان 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این نشست از طریق ویدئو کنفرانس گفت: استان هرمزگان با دارا بودن ۲۳۲ کیلومتر خط ساحلی و ۱۴ بندر یکی از نقاط مهم در حوزه گردشگری دریایی است.

او افزود: تا ظهر امروز ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد در استان ثبت شده و بیش از ۷میلیون و ۷۰۰ هزار نفرشب اقامت داشتیم. این در حالی است که ۷۸ هزار تردد توسط شناورها انجام شده و بیش از ۶۰۰ هزار خودرو از طریق شناورها جابجا شده‌اند.

دوستی ادامه داد: روزانه ۲۱۸ پرواز از فرودگاه‌های استان انجام شده است که فرودگاه کیش بیشترین تعداد پروازها را داشته است. در همین حال خوشبختانه اولین گروه گردشگران از جزیره ابوموسی بازدید کردند.

تامین زیرساخت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان

منصور بیجار معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از طریق ویدئو کنفرانس گفت: برپایی سیاه‌چادرهای عشایری، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری، برپایی شب‌های فرهنگی، برگزاری پویش‌هایی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای، معرفی روستاهای هدف گردشگری و ... از مهمترین اقدامات ستاد خدمات سفر استان در نوروز ۱۴۰۲ است.

او افزود: متاسفانه در نوروز امسال ۷۲ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که مهمترین علت این تصادف‌ها به زیرساخت‌های جاده‌ای در استان باز می‌گردد.

او در ادامه با اشاره به تامین زیرساخت‌های حمل و نقل در استان گفت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در استان دنبال می‌شود، پروژه احداث راه‌آهن خاش _ زاهدان است که تکمیل این پروژه همت و نگاه ویژه دولت را می‌طلبد. 

اسکان ۳۲۳ هزار نفر در استان کرمانشاه 

معاون استاندار کرمانشاه نیز در این نشست ویدئوکنفرانسی گفت: به‌منظور رفاه حال گردشگران و برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای آنان بیش از ۷۰ جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان انجام شده است.

او گفت: بیش از ۳۲۳ هزار نفر در استان کرمانشاه اسکان داشتیم و در همین حال بیش از ۱۱ میلیون تردد در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۴ هزار ماموریت هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۲ 

درخشان نماینده جمعیت هلال‌احمر در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز در این نشست گفت: ۱۹۶۵ پایگاه جمعیت هلال احمر با ظرفیت ۶۹ هزار نیروی داوطلب و کادر در ایام نوروز به ارائه خدمات پرداختند.

او افزود: در مجموع حدود ۴ هزار ماموریت از سوی نیروهای جمعیت هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۲ انجام شده که بیشترین خدمات ما به استان‌های مازندران، خوزستان، فارس و کرمان بوده است. 

انجام ۹۳ هزار بازرسی توسط تعزیرات حکومتی 

لشکری نماینده سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این نشست گفت: از ۸ اسفند گشت‌های نظارتی ما فعال شده و تا امروز ۱۴هزار گشت انجام شده که بیش از ۹۳ هزار مورد بازرسی صورت گرفته است. این درحالی است که در حوزه کالا و خدمات بیش از ۱۹ هزار پرونده به این سازمان ارسال شده است.

تشکیل قرارگاه رسانه‌ای فضای مجازی در تمام استان‌ها

لطفی نماینده سازمان صدا و سیما نیز گفت: قرارگاه رسانه‌ای فضای مجازی در تمام استان‌ها تشکیل شده است. با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز به عنوان یاردوازدهم دستگاه‌ها در نوروز در کنار سایر دستگاه‌ها بودیم و سعی کردیم با ارائه مطالب آموزشی و اطلاع‌رسانی به کاهش تصادفات کمک کنیم.

رشد ۴۶ درصدی مراجعه به مراکز درمانی

علی شریفان نماینده اورژانس با اشاره به رشد ۴۶ درصدی مراجعه به مراکز درمانی، افزود: ۴میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طی ایام نوروز ۱۴۰۲ به مراکز درمانی مراجعه کردند و با رشد ۱۱ درصدی ۱۶۰ هزار مورد عمل جراحی صورت گرفت.

او با اشاره به حضور متخصصان در بیمارستان‌ها و استقرار تیم‌های بهداشتی در پایانه‌ها به‌منظور مقابله با بیماری‌های واگیردار ادامه داد: ۳۹۶غربالگری و‌ بررسی توسط تیم‌های بهداشتی در این ایام انجام شد و ۴۱ هزار واکسن اضطراری تزریق شد. ۹۲۰ هزار بازرسی از اصناف انجام و ۲۰ هزار و۴۰۰ مورد به مراجعه قضایی معرفی شد.

شریفان با اشاره به رشد ۱۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس افزود: یک‌میلیون‌ تماس با ۱۱۵ انجام شد که۲۹۶ هزار مورد آن به ماموریت ختم شد و ماموریت‌های ترافیکی با رشد ده درصدی ۵۳ هزار و ۴۷۰ مورد بود.

کاهش ۱۱ درصدی مسمومیت با گاز co، کاهش ۴۰ درصدی غرق‌ شدگی، هزار و ۴۷۳ مورد احیای موفق و بازگشت به زندگی، ۳۲۰ زایمان داخل آمبولانس از دیگر نکات مورد اشاره او بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114761316

برچسب‌ها