دیده‌ شدن صنایع‌دستی نیازمند ایجاد مزیت رقابتی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای بهتر انجام شدن کارها و دیده شدن صنایع‌دستی مزیت رقابتی باید ایجاد کنیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تعدادی از مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز سه‌شنبه 29 فروردین 1402در معاونت صنایع‌دستی برگزار شد.

در این نشست درباره مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه صنایع‌دستی و همکاری‌های بین این معاونت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت‌و‌گو شد.

در این نشست عليرضا شفيع‌زاده مدیر توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی، پروانه رامین مشاور مدیر عامل، طهمورث لاهوتی اشکوری مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران‌کل معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشتند.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست در سخنانی گفت: برای بهتر انجام شدن کارها و دیده شدن صنایع‌دستی مزیت رقابتی باید ایجاد کنیم.

او افزود:  به علت عدم تمرکز حکمرانی صنایع‌دستی در مناطق مختلف شاهد خوشه‌های مختلف صنایع‌دستی هستیم از این رو، بر روی تصحیح نظام جمع‌بندی فعالیت‌های صنایع‌دستی تاکید داریم تا از پراکندگی فعالیت‌های حوزه صنایع‌دستی جلوگیری شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: باید هم‌جوشی بین دستگاهی اتفاق بیفتد و روی موضوعات مختلف و مهمی مثل بسته‌بندی کار کنیم. ما آماده هر نوع همکاری هستیم و از هر کاری که به نفع هنرمندان صنایع‌دستی باشد به طور حتم حمایت خواهیم کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل به صورت جسته و گریخته خوشه‌بندی و جمع‌بندی انجام شده اما نیازمند جمع‌آوری و جمع‌بندی پراکندگی در حوزه صنایع‌دستی هستیم. از این رو باید نقشه آمایشی را تهیه کنیم.

در این نشست همچنین مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران معاونت صنایع‌دستی به بیان نظر و دیدگاه خود پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020129622868

برچسب‌ها