بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، دستگاههای اجرایی که مالک مراکز اقامتی یا هتل هستند برای استمرار اداره و بهرهبرداری آنها باید از وزارت میراثفرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کنند.
او با اشاره به اینکه این مراکز باید خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران اداری ارائه دهند، افزود: در همین راستا مراکز اقامتی تحت تملک دستگاههای دولتی و خصوصی باید ساماندهی شوند و مجوز ارائه خدمات و بهرهبرداری از این ادارهکل دریافت کنند.
محسنی ادامه داد: با دریافت مجوز بهرهبرداری این اماکن اقامتی از ادارهکل، نظارت بر این اماکن انجام میشود و بر اساس استانداردهای وزارت میراثفرهنگی درجهبندی و ارزیابی خواهند شد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان افزود: سامانبخشی به این مراکز قطعاً باعث کاهش چالشهای ایمنی و جرائم شخصی املاک همجوار است و رعایت الزامات حاکم بر مرکز، وحدت پیدا میکند.
او اظهار کرد: برای ساماندهی این مراکز بهخصوص مهمانسراهای موجود در استان که بدون نظارت بهرهبرداری میشوند یک مهلت زمانی تعیین میشود که سازمانها، ادارات و شرکتها مکلف به تبعیت از الزامات قانونی ابلاغی از سوی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان هستند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/