زنجیره ارزش تولید ابریشم خراسان شمالی تکمیل می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید نخ ابریشم در استان از کارگاه‌های نساجی سنتی و تولید ابریشم در استان گلستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی؛ پروانه کلاته با اعلام این خبر گفت: باتوجه‌به ظرفیت بالای استان خراسان شمالی در تولید پیله ابریشم در خراسان شمالی می‌توان با تکمیل زنجیره و تولید نخ آن، ارزش اقتصادی این محصول را در استان افزایش داد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی مناسب و مستعد پرورش کرم ابریشم و ظرفیت بالای منطقه به لحاظ تولید قالی ابریشم، نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمد خانوار روستایی دارد.

کلاته با اشاره مشکل تهیه نخ صنعتگران از خارج از استان گفت: باتوجه‌به فراوانی و دردسترس‌بودن پنبه و پشم در استان با ایجاد کارگاه‌های ریسندگی و تولید نخ، زنجیره ارزش تولید ابریشم در استان تکمیل می‌شود.

کلاته تأکید کرد: در حال حاضر حرفه نوغانداری در شهرستان‌های راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان رونق دارد بیش از 4 هزار و ۱۳۳ هزار خانوار به کار پرورش کرم ابریشم اشتغال دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030986108

برچسب‌ها