انتخاب وزارت میراث‌فرهنگی به ریاست شورای حکام میراث ناملموس فرهنگی در آسیای غربی و مرکزی موقعیتی ممتاز در این حوزه است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خوشبختانه ایران موقعیت‌ها و تلاش‌های خوبی را در گستره منطقه‌ای و بین‌المللی و در حوزه میراث فرهنگی رقم زده است.

به گزارش میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در بازدید از شهرستان کلات خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران افزود: انتخاب وزارت میراث‌فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست شورای حکام میراث ناملموس فرهنگی در آسیای غربی و مرکزی با حضور ۲۴ کشور جهان رویدادی قابل توجه و بالاترین موقعیت قانونی در حوزه میراث‌فرهنگی در این منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خوشبختانه ایران موقعیت‌ها و تلاش‌های خوبی را در گستره منطقه‌ای و بین‌المللی و در حوزه میراث فرهنگی رقم زده است.

ضرغامی با اشاره به ارزشمندی شهرستان کلات از دیدگاه میراث فرهنگی و آثار تاریخی افزود: نادرشاه افشار به درستی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان با ویژگی‌های خاص جغرافیایی‌اش داشته است.
وی اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم شهرستان کلات همچنین می‌توان به صنایع‌دستی مهم آن اشاره کرد که انتخاب روستای زاوین با هنر ابریشم بافی، روستای آقداش به واسطه هنر گلیم‌بافی و شهر لایین به واسه هنر نواربافی در سطح ملی برای معرفی و ماندگاری این هنرها در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روز گذشته وارد خراسان رضوی شده است که بازدید از شهرستان فریمان، منطقه دیزدر شهرستان طرقبه - شاندیز و شهرستان کلات از برنامه‌های این سفر دو روزه است.

شهرستان کلات به فاصله ۱۴۵ کیلومتری شمال مشهد در بستری کوهستانی و بیضی شکل در دامنه شمالی کوه های هزار مسجد واقع شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040801201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha