به گزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری، در میتاپارک گردشگری، علاقهمندان و فعالان حوزه گردشگری در فضایی دوستانه، علمی، ایده محور و تعاملی گردهم آمده و در راستای جذب و پرورش ایدههای نوآورانه در مواجهه با چالشهای موجود در کسبوکارهای حوزه گردشگری به گفتوگو پرداختند.
غلامرضا رحمانی معاون فناوری و کاربردیسازی پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری 14 تیر 1402 در این رویداد، با اشاره به اینکه موضوع گردشگری دارای دو بعد صنعتی و هنری است، گفت: در بعد هنری گردشگری موضوع خلاقیت بسیار حائز اهمیت است تا ایدههای مرتبط با داشتن شناخت کافی به مرحله اجرا برسند و برای رسیدن به شناخت کامل، توجه به امر آموزش و پژوهش ضروری است.
او در ادامه با تاکید بر اهمیت پژوهش تصریح کرد: در محوریت پژوهش، پارکهای علم و فناوری و مراکز پژوهشی میتوانند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشند و در این راستا به صاحبان ایده کمک کرده تا ایدهها و طرحهای خود را اجرایی کنند.
رحمانی، با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت فرهنگی نیز به شمار میآید، اظهار کرد: در این نگرش، گردشگری از فطرت جستجوگر انسان نشات میگیرد و با یک برنامهریزی صحیح میتوان به خروجیهای بسیاری که به منافع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منجر میشود، دست یافت.
علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه به اهمیت صنعت گردشگری پرداخت و گفت: صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد بهنحوی که بسیاری از کشورها از طریق صنعت گردشگری توانستهاند در توسعه کشورشان و ایجاد اشتغال گامهای مثبتی بردارند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری تصریح کرد: صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد، بسیاری از کشورها از طریق صنعت گردشگری توانستهاند در توسعه کشورشان و ایجاد اشتغال گامهای مثبتی بردارند.
او در خصوص رویداد میتاپارک گردشگری گفت: شبکهسازی بازیگران اصلی زیستبوم کارآفرینی و نوآوری، خروجی چنین رویدادهایی است و در اینجا آمادگی خود را برای حضور تیمها و صاحبان ایده در حوزه تخصصی گردشگری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام میکنیم.
در ادامه برنامه میتاپارک گردشگری، پنل تخصصی بررسی چالشها و ارائه راهکارهای مربوط به صنعت گردشگری با حضور متخصصان و فعالان این حوزه برگزار شد.
میتاپارک گردشگری، پیش رویداد کمپ استارتآپی گردشگری است که حمایت از نوآوران و کارآفرینان، آموزش و توانمندسازی، کسب ارزش اجتماعی و اقتصادی و تزریق س و تقویت ارزش پیشنهادی از جمله ویژگیهای آن است.
انتهای پیام/
نظر شما