بیشترین ظرفیت کتب درسی به معرفی هویت ملی به دانش‌آموزان اختصاص دارد/ آموزش صنایع‌دستی در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش شده تا از بیشترین ظرفیت موجود کتاب‌های درسی برای معرفی آثار تاریخی و هویت ملی خود به دانش‌آموزان استفاده شود، گفت: در خصوص آموزش صنایع‌دستی در مدارس نیز مطابق برنامه هفتم توسعه باید به سمت مهارت‌افزایی و افزایش هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای پیش برویم.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به معرفی آثار تاریخی و میراث ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در قالب محتواهای آموزشی کتاب‌های درسی، گفت: ما در معرفی هویت ملی به دانش‌آموزان و انعکاس آن در کتاب‌های درسی برنامه‌ای جدی داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه این موضوع از روز اول در دستورکار قرار داشته، افزود: همین الان نیز اگر به محتواهای کتاب‌های درسی نگاه شود می‌توان متوجه این موضوع شد که تلاش شده تا از بیشترین ظرفیت‌ها برای معرفی آثار تاریخی و هویتی کشور استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش صنایع‌دستی در قالب کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: هم هنرستان‌ها و هم دبیرستان‌های ما به دنبال مهارت‌افزایی دانش‌آموزان هستند، اما متاسفانه ظرفیت موجود در این زمینه از نیاز ما کمتر است.

صحرایی با بیان اینکه مطابق برنامه هفتم توسعه باید ۴۵ درصد از مراکز آموزش متوسطه باید به سمت مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها برود، ادامه داد: اکنون این عدد حدود ۳۹ درصد است و برنامه‌ریزی برای امسال حدود ۴۱.۵ درصد است و برای پیشرفت در این مسیر مسائل مهمی از جمله وجود تجهیزات مورد توجه است که باید به آنها نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050800404
دبیر مهدی نورعلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha