پایان فصل اول رویداد جلای گنجینه فرش ایران

موزه فرش ایران روز یازدهم شهریور سال ۱۴۰۲، با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور رئیس موزه فرش، کارکنان، اساتید و دانشجویان به رویداد جلای گنجینه فرش ایران پایان داد.

به گزارش میراث آریا، جلای گنجینه فرش ایران عنوانی است که توسط موزه فرش ایران برای فرآیند رویداد هوادهی، حفاظت و ساماندهی فرشهای مخزنی موزه فرش ایران برگزیده شده است.

در این مراسم ابتدا نسترن نیک نژاد امین اموال موزه با قدردانی از تمامی اساتید، دانشجویان، اعضای اتحادیه های فرش دستباف و همکارانی که در این فرآیند مشارکت داشتند، گفت: موضوع هوادهی فرش های مخزن از ضروریات موزه داری است و باید بطور منظم انجام شود اما به دلیل کمبود نیروی انسانی و خدمات متاسفانه این فرآیند در موزه فرش به تاخیر افتاد بطوریکه آخرین بار در سال ۹۸ آن هم در زمان بسیار کوتاه و با تعداد فرش های بسیار محدود انجام شد.

وی افزود: امسال اساتید و دانشجویان با عشق و علاقه در این فرآیند به مدت دوماه و ۲۸ روز کاری شرکت کردند و  من از تمامی عزیزان بخصوص آقایان صحرائی، صمدی بهرامی، سیف و قاسم نژاد برای نظارت بر این فرآیند صمیمانه تشکر می کنم.

در ادامه عبدالحسین قاسم نژاد به نمایندگی از تیم هوادهی گفت: ایده این فرآیند در زمان برگزاری اولین جشنواره «از افسانه تا اصالت» با مدیریت وقت موزه مطرح شد و با نظارت مدیریت تلاش های فراوانی برای تامین بودجه لازم صورت گرفت که در نهایت به نتیجه نرسید و علیرغم نبود امکانات و نیروی خدماتی، تصمیم بر اجرایی شدن این فرآیند گرفته شد که در نهایت با یک هفته تاخیر رویداد جلای گنجینه فرش ایران در دهم تیرماه آغاز شد. در این فرآیند برنامه ریزی شد که هوادهی بر روی حدود ۲۰ تا ۳۰ تخته فرش انجام شود و بخشی از این برنامه هم به مستندنگاری و کار مرمت اختصاص یافت که با نظارت آقایان یوسف صمدی بهرامی و محمدحسین سیف صورت گرفت که خوشبختانه با تعهد تمامی افراد مشارکت کننده فرآیند هوادهی روی حدود ۶۷۰ تخته فرش انجام شد.

درپایان این مراسم محمد جواد اینانلو رئیس موزه فرش ایران ضمن تقدیر از تمام عوامل و دست‌اندرکاران این رویداد گفت: فرآیند هوادهی فرش های مخزن موزه فرش ایران با کمک اساتید و دانشجویان رشته فرش انجام شد و حالا که به فصل شروع دانشگاه ها نزدیک می‌شویم، فصل اول این رویداد هم پایان می‌یابد.

وی در پایان افزود: این مشارکت بین دانشگاه ها و موزه ها مرسوم است و به نوعی تبادل افکار و تجربیات محسوب می‌شود. ما در این مدت از تجارب اساتید برجسته رشته فرش استفاده کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha