آغاز کاشی‌کاری و زیباسازی امامزاده اسماعیل شناط در ابهر زنجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: نماکاری، کاشی‌کاری و زیباسازی امامزاده اسماعیل شناط در شهرستان ابهر آغاز شد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی گفت: کاشی‌کاری، نماکاری و زیباسازی امامزاده اسماعیل شناط در شهرستان ابهر با هدف ساماندهی و زیباسازی اماکن فرهنگی مذهبی است.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: با توجه به طرح توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در این بقعه متبرکه، عملیات عمرانی گسترده‌ای برای ترمیم و بهسازی آن مد نظر قرار گرفته است که کاشی‌کاری گنبد یکی از مراحل آن است که هم اکنون در حال اجراست.

 او تصریح کرد: این بنا نیازمند مرمت بوده و تا به امروز فقط کاشی‌های فرسوده آن چندین بار به صورت موضعی تعویض شده است، این عملیات عمرانی تا پایان آبانماه به اتمام خواهد رسید.  

امامزاده اسماعیل بنایی است که در غرب شناط ابهر واقع شده‌ است، این بنا به شماره ۱۰۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ است. سبک معماری نشان‌دهنده احداث بنا در قرن نهم هجری است و تزئینات هم مربوط به دوره صفویه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha