آموزش رایگان صنایع‌دستی به هنرجویان شهرستان بافت

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت از آموزش رایگان رشته‌های گلیم‌بافی و پته‌دوزی به هنرجویان علاقه‌مند در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، علی نجفی‌نژاد اظهار کرد: این طرح آموزشی با همکاری هیات امنای مسجد امام حسین شروع شده است که از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای آموزش این رشته‌های هنری به مسجد امام حسین که محل ثبت نام است مراجعه کنند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت اظهار کرد: شروع این کلاس‌های آموزشی ۱۵ دی‌ماه جاری خواهد بود و پس از پایان این دوره به هنرجوبان مدرک معتبر اعطا می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه خاستگاه گلیم به ویژه گلیم چهل ماشوله در شهرستان بافت است بنابراین افراد زیادی علاقه‌مند به یادگیری گلیم در این شهرستان هستند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستای بیدکردوییه شهرستان بافت به عنوان روستای ملی گلیم چهل ماشوله ثبت شده است که امیدواریم بر تعداد این روستاها و شهرهای ملی و سپس جهانی شهرستان بافت افزوده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha