ساماندهی امامزاده نقی الهادی (ع) منشأ توسعه گردشگری فرهنگی زیارتی شیروان خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی گفت: ساماندهی و بازآفرینی امامزاده نقی الهادی (ع) و ارگ نادری و شیروان توسعه گردشگری فرهنگی و زیارتی را در این شهرستان به همراه خواهد داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی طرح ساماندهی و بازآفرینی امامزاده نقی الهادی (ع) و ارگ نادری شیروان که با حضور مدیران ارشد اوقاف و امور خیریه، میراث‌فرهنگی، راه و شهرسازی و امام‌جمعه شیروان روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، بیان کرد: توسعه حرم امامزاده نقی الهادی (ع) و طراحی جامع مرکز فرهنگی در اطراف آن، موجب حفظ حرمت امامزاده، بازآفرینی بافت فرسوده این محدوده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده از فضای موجود برای گردشگری زیارتی و همچنین موجب ارتقای امنیت در این محدوده خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی، هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف را موجب رفع مشکلات و تسهیل در ارائه خدمات به مردم دانست و افزود: اهمیت بازسازی این محدوده تاریخی مذهبی و باستانی در شیروان بر کسی پوشیده نیست و همکاری بین دستگاهی برای بازسازی و بازآفرینی شهری در این محدوده، کاری ارزشمند و ماندگار و باقیات الصالحات خواهد بود و الگویی موفق از همکاری و قابل‌ ارائه در سایر موارد است.
مرقد این امامزاده در جوار تپه تاریخی نادری و ابنیه قدیمی و آثار باستانی شهر شیروان، تا کنون امکان توسعه نداشته و در این نشست برای ایجاد مؤسسه فرهنگی مرتبط با حرم امامزاده و بازآفرینی بافت فرسوده این محدوده، تصمیم‌گیری شد.
در وقف‌نامه‌های ۶۰۰ سال پیش از امامزاده غیبی (نقی الهادی) یاد شده و تپه نادری شیروان نیز قدمت تاریخی چندهزار ساله دارد و همجواری آثار تاریخی و مذهبی تاکنون مانع توسعه این منطقه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha