آغاز به کار جشنواره صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از آغاز به کار دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه با حضور هنرمندان و صنعتگران و هنرمندان استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بسیج هنرمندان استان، اداره‌کل فرهنگ و اشاد اسلامی و شهرداری کرمانشاه همزمان با هفته بصیرت شروع به کار کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران استان تولیدات خود را برای داوری به این جشنواره ارسال کرده‌اند. 

او ادامه داد: یکی از اهداف این جشنواره نمایش هنرهای منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن است تا بتوان به زنده‌سازی و باز تولید آن‌ها کمک کرد. 

فرمانی، با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت ۲۲ رشته صنایع‌دستی برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور در این جشنواره بهترین فرصت برای نمایش هنر صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان است. 

او با اعلام اینکه این جشنواره تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، گفت: توسعه و تقویت شبکه هنرمندان صنایع‌دستی در سطح کشور، تشکیل شبکه تولید و فروش، حمایت از رشته، های در حال منسوخ شدن و هنرمندان گمنام و نیز حمایت از هنرمندان بسیجی و استفاده از ظرفیت آن‌ها ازجمله اهداف کلی جشنواره است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: داوری آثار و اختتامیه در ۱۵ دی ماه پایان هفته بصیرت انجام می‌شود. 

او ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی و آثار برگزیده و برگزاری ورکشاپ صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است. 

فرمانی با اعلام اینکه برگزیدگان به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند، گفت: کرمانشاه مهد میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است و هنرمندان بسیاری دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند و با فراهم کردن شرایط در سطح کشور بدرخشند. 

دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج تا ۱۵ دی ماه در تالار شهید آوینی شهر کرمانشاه برقرار است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha