عدم تناسب بین عرضه و تقاضا مهمترین علت کمبود بلیت هواپیما است/ افزایش تعداد هواپیماها تا پایان سال

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به گلایه‌ها درباره کمبود بلیت هواپیما گفت: عدم تناسب بین عرضه و تقاضا مهمترین علت کمبود بلیت هواپیما است.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا در خصوص علت‌ کمبود بلیت هواپیما، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل کمبود بلیت هواپیما، عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است. به گونه‌ای که در حال حاضر ۱۹۰ فروند هواپیما در کشور داریم اما تقاضاها برای خرید بلیت ۵۰۰ تا ۵۵۰ فروند هواپیما است.

او اضافه کرد: در تمام دنیا، استقبال از سفرهای هوایی زیاد است و در کشور ما نیز استقبال از سفرهایی هوایی بالاست چرا که مزیت‌های مهمی از جمله صرفه‌جویی در وقت و زمان دارد. از این رو در سال‌های اخیر با افزایش حجم تقاضا برای سفرهای هوایی روبه‌رو هستیم.

یازرلو ادامه داد: این در حالی است که در حوزه بار نیز شاهد رشد هستیم. در حال حاضر هواپیماها در کشور با حداکثر ظرفیت در حال جابجایی مسافر هستند و معمولا ظرفیت در هر پرواز تکمیل است.

او با اذعان به این که بلیت به سختی پیدا می‌شود، افزود: این را قبول دارم اما تعمدی در کار نیست. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که ایرادهایی در شبکه توزیع نیز وجود دارد. ما نظارت مستمری داریم اما گاهی اوقات شاهد تخلف هستیم و یا این که می‌بینیم فعالیت بدون مجوز نیز وجود دارد. با این حال ما نظارت کامل را انجام می‌دهیم به گونه‌ای که هفته گذشته یک شرکت خدمات مسافرتی تعلیق شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در ادامه گفت: خوشبختانه نهضت تعمیر شکل گرفته و شاهد این هستیم که تعدادی از هواپیماها به چرخه بازگشته‌اند. این در حالی است که واردات هواپیما به کشور به صورت جدی دنبال می‌شود.

یازرلو خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری این امیدواری وجود دارد که شاهد افزایش تعداد هواپیماها باشیم تا شب عید و تعطیلات نوروز برای جابجایی مسافران به مشکل بر نخوریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha