ورود سرمایه‌گذاران جدید به حوزه گردشگری استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گفت: سرمایه‌گذاران جدید به حوزه گردشگری کرمان ورود کرده‌اند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، امیر حسن‌زاده ظهر امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست تخصصی گردشگری استان کرمان در محل نمایشگاه بین المللی گردشگری ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ویترینی از گردشگری استان است و باید کارهای عملیاتی زیادی برای رونق گردشگری استان انجام شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان این مطلب که نگاه به حوزه گردشگری باید اقتصادی باشد، اظهار کرد: باید بسته‌های متنوع گردشگری از مناطق مختلف استان را به گردشگران ارائه کنیم تا گردشگران با کل جاذبه‌های استان آشنا شوند. 

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته در گذشته در حوزه زیرساخت‌های گردشگری گفت: در یک سال اخیر گردشگری استان متفاوت‌تر از گذشته بوده است. 

حسن زاده‌عدم شناخت مردم از جاذبه‌های گردشگری استان را علت مغفول ماندن ظرفیت‌های گردشگری استان دانست و بیان کرد: باید در گام نخست جاذبه‌های گردشگری را به مردم کرمان معرفی و همچنین همایش‌ها و گردهمایی‌های بزرگ کشوری را در استان کرمان میزبانی کرد. 

او از حضور سرمایه گذاران جدید در حوزه گردشگری استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را به سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه معدنی ارائه داده‌ایم که حدود ۵۰ درصد سرمایه گذاران برای ورود به این بخش استقبال کرده اند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه کویر پتانسیل فوق العاده‌ای دارد بنابراین مطالعات رینگ کویر در حال انجام است. 

او با بیان این مطلب که اول باید گردشگران داخلی را جذب کنیم و سپس به دنبال جذب گردشگران خارجی برویم، عنوان کرد: هر کسی می‌تواند کمک کند و همه جاذبه‌های گردشگری استان را تبلیغ و زنجیره درست کنید. 

حضور پررنگ بخش خصوصی کرمان در نمایشگاه گردشگری تهران 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان نیز گفت: حضور بخش دولتی در این نمایشگاه نمی‌بینید و بخش‌های عمومی و خصوصی استان در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و این اتفاق خوبی است. 

سعید شاهرخی با اشاره به نگاه کلان استاندار کرمان به حوزه گردشگری اظهار کرد: کرمان به عنوان محور گردشگری سرزمین پارس معرفی خواهیم کرد. 

اعلام آمادگی شهرداری کرمان برای رونق صنعت گردشگری

سرپرست شهرداری کرمان بر لزوم تقویت گردشگری استان تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌ها و آثار تاریخی استان را به خوبی معرفی کنیم. 

 محسن تویسرکانی در ادامه این جلسه افزود: از جزیره‌ای عمل کردن در استان پرهیز شود و ظرفیت‌های استان را در کناز هم جمع کنیم و شهرداری آمادگی همکاری لازم را در زمینه رونق گردشگری را دارد. 

سرپرست شهرداری کرمان با بیان این مطلب که گردشگری یکی از صنعت‌های فاخر در کشورهای توسعه یافته است، در ادامه تصریح کرد: کرمان با وجود مرقد حاج قاسم سلیمانی به یکی از قطب‌های زیارتگاهی کشور تبدیل شده است که باید به آن مهم نیز توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha