‌رونمایی از کتاب‌های نقاشی بناهای تاریخی و صنایع‌دستی کرمان‌

کتاب‌های نقاشی بناهای تاریخی و صنایع دستی ویژه کودکان با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمان، مدیرکل میراث‌فرهنگی و سرپرست شهرداری کرمان رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲  در حاشیه این مراسم گفت: این کتاب ها توسط شهرداری و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی با عناوین سفرنامه ی کرمان و صنایع دستی کرمان تهیه و چاپ‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در این کتاب‌ها کودکان با صنایع‌دستی شاخص استان کرمان مانند قالی بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، فیروزه کوبی، چاقوسازی، پته دوزی، شال‌بافی، مسگری، قلم زنی، کاشی‌کاری سنتی، نقاشی قالی، سفالگری، معرق و مشبک و... آشنا می‌شوند.

او به کتاب سفره‌نامه کرمان نیز اشاره کرد و گفت: ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، کلوت های شهداد، روستای صخره ای میمند، گلزار شهدا، بازار تاریخی، میدان گنجعلیخان،اکونو موزه حیاتی و...از جمله بناهای تاریخی معرفی شده در این کتاب است.

شاهرخی ادامه داد: سعی می شود این کتاب‌ها در ایام نوروز به کودکان هدیه داده شود تا آنها با آثار تاریخی و صنایع دستی این خطه بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: ️همچنین کتاب گنج محله کرمان و کتاب مقایسه گردشگری روستای میمند کرمان با کاپادوکیه ترکیه در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha