قرابت ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی همدان با ازبکستان مسیری برای توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در نشست با اعضای هیات تجاری ازبکستان گفت: قرابت ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی همدان با ازبکستان مسیری برای توسعه گردشگری است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده عصر امروز ۲۵ بهمن ماه با ابراز خرسندی از برشمردن ویژگی‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان با شهرهای ازبکستان به ویژه بخارا اظهار داشت: همدان مهد تاریخ فرهنگ و هنر است و به عبارتی مهد هنرمندانی است که از جمله هنرمندی آنان ساخت آرامگاه بوعلی‌سینا است که در تمام این سال‌ها نمادی از فرهنگ و تمدن ایران زمین است. 

او به آمادگی برقراری روابط‌فرهنگی و گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان همدان با مسئولان ازبکستان اشاره کرد و افزود: میزبانی از گردشگران ازبکستان به همدان می‌تواند بستر ساز ارتباطات عمیق فرهنگی و گردشگری شود که بی شک برای ارتقا فرهنگ هر دو کشور اثر گذار خواهد بود. 

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: ما در استان همدان آمادگی کامل داریم تا نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی را به شکل دو سویه با ازبکستان برگزار کنیم.

علیزاده با ابراز خوشحالی از انعقاد خواهرخواندگی ازبکستان با دو شهر ملایر و همدان تاکید کرد: انعقاد خواهرخواندگی‌ها به ارتقا فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در همدان کمک ویژه خواهد کرد. 

او همچنین اذعان داشت: همدان شهری تاریخی است که از پس هزاران سال، زندگی در آن جریان دارد و باتوجه به تاریخ ۳۰۰۰ ساله خود، امسال گزینه ثبت جهانی در یونسکو است تا سال آینده به عنوان تنها گزینه تاریخی ایران در جاذبه‌های گردشگری یونسکو ثبت شود و از آنجا که آرامگاه بوعلی سینا نیز در محدوده این پرونده جهانی قرار دارد این اتفاق کمک می‌کند دنیا همدان و بوعلی سینا را بهتر بشناسند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه باید از فرصت‌های مشترک بین ازبکستان و همدان برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف گردشگری و اقتصاد گردشگری استفاده شود، گفت: اگر به آثار تاریخی دو کشور نگاه کنیم مشترکات فراوانی وجود دارد که دلیل آن دوستی و برداری میان دو ملت از سالیان بسیار دور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha