برگزاری کارگاه‌های «آشنایی کودکان با مرمت آثار تاریخی» و «قصه‌گویی بر پایه معرفی عروسک‌های بومی»

همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره بین‌اللملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سرو سیمین هشت، کارگاه‌های «آشنایی کودکان با مرمت آثار تاریخی» و «قصه‌گویی بر پایه معرفی عروسک‌های بومی، محلی و دست‌ساز و افسانه‌های کهن ایرانی» توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کارگاه‌های یاد شده به همت بخش کودک و نوجوان مرکز معرفی فرهنگی توسط پریسا شجاعی کارشناس پژوهشگاه همراه با چمدون قصه‌گویی در محل برج آزادی با حضور کودکان علاقه‌مند برپا شد.

 در کارگاه مرمت سفال در بخش تئوری کودکان با میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس آشنا شدند و خوانش کتاب آبی کوچولو تالیف گی چپمن با ترجمه خانم مهشید مجتهدزاده با هدف آشنایی کودکان با مرمت سفال صورت گرفت. کاوش و جست‌وجو برای یافتن قطعات سفال آموزشی، قطعه‌یابی و جانمایی سفال شکسته شده، وصالی موقت، وصالی دائم و مستندنگاری سایر بخش‌های این کارگاه بود.

در کارگاه قصه‌گویی نیز که با چمدون قصه‌گویی همراه بود، ضمن آشنایی کودکان با میراث ملموس و ناملموس فرهنگی قصه‌گویی که بر پایه معرفی عروسک‌های بومی و دست‌ساز بومی ایرانی انجام شد، در کنار تعامل با کودکان در جهت شناخت قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی، آنها شنیدن یک داستان در کنار عناصر قصه‌گویی دست‌ساز را تجربه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha