اجرای آیین درختکاری و مراسم پاک‌سازی در محوطه ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به مناسبت روز و هفته درختکاری پاک‌سازی در محوطه ورودی میراث جهانی تخت جمشید برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به کاشت درخت نمادین نوروز در این مجموعه جهانی اشاره کرد وگفت: این برنامه با هدف ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه‌های ملی استان فارس برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این مراسم با استقبال فراوان از سوی همیاران میراث‌فرهنگی مواجه شد.

ثابت اقلیدی گفت: به مناسبت روز و هفته درختکاری مراسم پاکسازی مجموعه جهانی تخت جمشید و آیین درختکاری با همکاری مدیر مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و همچنین اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، دوستداران محیط‌ زیست، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت جمشید به‌منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ‌سازی برگزار شد که طی این مراسم از دست‌اندرکاران برگزاری این آیین تقدیر و تشکر به عمل آمد.

او گفت: همچنین این برنامه با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان مرودشت، انجمن مردم نهاد میراث جاویدان پارس بوم و گردشگران سرو، اداره کل منابع طبیعی استان، مسئول میراث طبیعی استان و جمعی از دوستداران میراث طبیعی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha