تلاش شهرداری اهواز برای احیای یادمان‌های شهدای دفاع مقدس در ۸ منطقه شهر

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان گفت: شهرداری اهواز در هشت منطقه خود در حال طراحی و ساخت یادمان‌های شهدای دفاع مقدس که نمادی از فرهنگ و تاریخ جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان: سید نورالله موسوی بیان کرد: خوزستان مهد دفاع مقدس و پتانسیل عظیم نمایش تمام رویدادهای دفاع مقدس است.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز در ۸ منطقه خود در حال طراحی و ساخت یادمان‌های شهدای دفاع مقدس که نمادی از فرهنگ و تاریخ جنگ تحمیلی هستند. 

او به تعدادی از پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: از جمله یادمان حوض خون یا رختشویخانه (بهشت هویزه) که یادمان بانوان ایثارگر است که در پشتیبانی خط مقدم پرداختند جهت به نمایش گذاشتن نقش بانوان در دوران دفاع مقدس آماده بهره‌برداری است.

موسوی تأکید کرد: در طول دوران دفاع مقدس، بانوان نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان داشتند و به وظایفی مانند شستشوی لباس‌های رزمندگان و پخت نان و غذا همچنین پر کردن اسلحه و مهمات مشغول بودند.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز با توجه به دستورات مقام معظم رهبری و با همکاری سپاه حضرت ولی عصر، در بخش‌های مختلف جامعه به حمایت از نقش بانوان در این زمینه می‌پردازد.

همچنین، او از طراحی و احداث یک پیوست فرهنگی در جاده ساحلی کنار مجموعه بهشت هویزه خبر داد. این پیوست فرهنگی شامل مجسمه‌هایی از دوران دفاع مقدس است و در حال حاضر در مرحله طراحی است و پس از تکمیل نصب خواهد شد.

موسوی افزود: علاوه بر این، در پارک شهید سبحانی، یادمانی از عملیات ترور شهریور ماه سال ۹۷ که تعداد زیادی از هموطنان ما شهید شدند، در حال طراحی و اجرا است.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه این یادمان، اولین یادمان شهدای عملیات ترور در ایران است، اظهار داشت: در واقع این یادمان مشترک شهدای گمنام و عملیات ترور است که تلاش خواهیم کرد یکی از مقصدهای بازدید کاروان‌های راهیان نور باشد. 

او افزود: احداث این یادمان‌ها و پیوست فرهنگی همراه با تلاش‌های شهرداری اهواز برای احیای خاطرات دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با این دوران تاریخی است. امید است که این پروژه‌ها به عنوان نمادهایی از ایثار و شجاعت مردم خوزستان در دفاع از کشور، در ذهن و قلب هموطنان به جا مانده و جایگاه ارزشمندی که دارند، بتوانیم از طریق بازسازی و ترمیم منتقل کنند.

موسوی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار شهرداری اهواز قرار دارد، احیای ۵۲ محل بمباران موشکی شهر اهواز است. این اقدام نه تنها به تاریخ و خاطرات دفاع مقدس اهواز ارتباط دارد، بلکه به عنوان یک نماد فاخر از مقاومت مردم اهواز در هشت سال دفاع مقدس به حساب می‌آید.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: با این حال با درنظر گرفتن تمام اقدامات انجام شده و هر آنچه در حال اجرا است، باز هم این اقدامات برای خوزستان پایتخت دفاع مقدس جای کارهای فاخر در شهر اهواز و استان خالی‌ست.

او خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه در اجرای این پروژه‌ها بود و بیان کرد: نیاز به کار بیشتری در این زمینه وجود دارد و لازم است همه دستگاه‌های مرتبط جهت احیای خاطرات دفاع مقدس و استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی اهواز برای ساخت یادمان‌های بیشتر در این منطقه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha