ارگ کریم خانی شیراز میزبان اساتید و پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از واگذاری پنج اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان، ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در حال حاضر پنج اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

او تاکید کرد: چنانچه از هنرهای صنایع دستی حمایت شود، زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی تولیداتشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه های اصلی و پربازدید گردشگری شیراز است، حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha