جلسه ساماندهی میدان تاریخی انقلاب زنجان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: میدان تاریخی انقلاب زنجان به عنوان یک اثر تاریخی و مکان رویدادهای تاریخی فرهنگی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان و شهرداری ساماندهی خواهد شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز عصر روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات و ساماندهی میدان انقلاب با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، معاون شهرداری، عضو شورای شهر، مهندس معاون میراث‌فرهنگی، مسئول دفتر فنی اداره کل در دفتر مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان تشکیل شد. 

در این جلسه برکف سازی، نورپردازی و ساماندهی بصری میدان انقلاب به توافق رسیده شد. پس از پیاده‌راه کردن میدان باید کف میدان به طور کامل بازسازی و مرمت شود و این محوطه شرایط بهتری پیدا کند و با نورپردازی مناسب این المان بیشتر در شهر زنجان در مرکز توجه قرار گیرد. 

او درباره پیشینه تاریخی این میدان که ضرورت حفظ و احیای آن را نشان می‌دهد، گفت: لوح ثبتی اثر فرهنگی-تاریخی میدان انقلاب زنجان به شماره ۳۲۲۹۰ در مورخ دوم بهمن ماه ۱۳۹۷ هجری شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha