انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

او بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقد شده است، تصریح کرد: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات است.

ثابت اقلیدی خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات است اما با رایزنی انجام‌ شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

او بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی باز می‌گردد.  پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شده که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha