توسعه آموزش صنایع‌دستی اولویت اصلی ماست/ تخصیص اعتبار برای کاوش باستان‌شناسی و معرفی قابلیت‌های گردشگری

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

حسین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: حوزه سه‌گانه ماموریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای شهرستان گرمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آماده هرگونه همکاری و هم‌افزایی در این سه حوزه هستیم.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: در شورای برنامه‌ریزی شهرستان و از محل اعتبارات شهرستانی برای پروژه‌ها و موضوعات مختلف اعتباراتی در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم در مسیر توسعه شهرستان از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کنیم.

او تاکید کرد: تعریف جشنواره‌های متعدد به منظور معرفی ظرفیت‌های موجود در منطقه یکی از مواردی است که با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان در برنامه امسال ما قرار دارد و برای این منظور اعتباراتی را نیز اختصاص می‌دهیم.

مولایی با اشاره به آشکار شدن بنای تاریخی در منطقه دیگه‌ور این شهرستان، ادامه داد: کاوش باستان‌شناسی در محل بنای تاریخی دیگه‌ور یکی از اولویت‌های شهرستان است و آماده تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای این کاوش از سوی شهرستان هستیم و با اخذ مجوزات لازم از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی این کاوش در سال جاری انجام می‌شود.

فرماندار گرمی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت صنایع‌دستی در زمینه ایجاد اشتغال و معیشت بخشی از اهالی، توسعه آموزش صنایع‌دستی نیز یکی از برنامه‌های ما در همکاری با اداره کل میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021600840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha