تور آشناسازی با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیر برگزار می‌شود/ حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از معرفی جاذبه‌ها تا تامین زیرساخت‌ها اقدامات مختلفی در حوزه گردشگری شهرستان نیر در حال انجام است.

به گزارش میراث آریا، حسن محمدی ادیب در جلسه با نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری نیر، گفت: اقدامات متعددی در حوزه گردشگری شهرستان نیر در حال انجام است که با به ثمر رسیدن آنها می‌توانیم شاهد رونق گردشگری شهرستان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات پروژه مجتمع آزادی نیر در حوزه زیرساخت‌ها و تامین تسهیلات برای سرمایه‌گذار مرتفع شده و انتطار می‌رود که این مجموعه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

او تاکید کرد: مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر از جمله بولاغلار و سقزچی در حال ساماندهی هستند و با واگذاری به سرمایه‌گذاران مادر طرح جامع این مناطق آماده و تاسیسات لازم در این مناطق اجرا می‌شود.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان نیر هم در برنامه اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و تور آشناسازی مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری در روزهای آتی برای این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به بناها و محوطه‌های تاریخی شهرستان نیر، خاطرنشان کرد: کاروانسرای ثبت جهانی شاه عباسی نیر در سال جاری با تامین اعتبار تعیین عرصه و حریم می‌شود و پس از آن می‌توانیم این بنا را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha