نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری به همراه اجرای موسیقی سنتی و آیین‌های هدف گردشگری با حضور استان های مختلف، عصر یکشنبه در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی شامگاه روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری، گوشه‌ای از صنایع‌دستی و سوغاتی های اقوام مختلف کشور ارائه شده است و همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده است که فرصت مناسبی برای خرید مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین‌ها عنوان کرد و افزود: در این  جشنواره همه دانستنی‌ها درباره اقوام مختلف به بازدیدکنندگان ارائه  می‌شود و مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و برای مردم است و برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث انتقال فرهنگ و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان می‌شودپیام جشنواره اقوام ایران زمین همگرایی و وحدت بین اقوام مختلف ایرانی است.

او بیان کرد: اقوام و قومیت‌های مختلف با حضور در این جشنواره سعی دارند، تا رسوم خود را به شهروندان نمایش دهند. در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس،کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

صفوی عنوان کرد: علاوه بر غرفه های متنوع، اجرای موسیقی و رقص محلی مناطق مختلف ایران از جمله شمالی،خراسانی، لری، خوزستانی، آذری و کُردی همه روزه در این نمایشگاه اجرا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ برای بازدید، به مکان برپایی این جشنواره مراجعه و با محصولات، صنایع دستی و سوغاتی‌های قومیت‌های مختلف آشنا شوند. نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان افتتاح شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403021700855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha