مجموعه تاریخی ریسباف اصفهان با همیاری تمامی نهادهای دولتی احیا می‌شود/ بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور به زودی اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از مجموعه تاریخی ریسباف از احیای این مجموعه عظیم با همیاری نهادهای مختلف دولتی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مصطفی نباتی‌نژاد رئیس‌کمسیون فرهنگی، رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و جمعی از مدیران اداره کل از مجموعه تاریخی ریسباف اصفهان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این بازدید گفت: این مجموعه تاریخی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت بزرگ‌ترین طرح احیای میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب به شمار می‌رود لذا تلاش داریم تا با جلب حمایت‌های نهادهای دولتی در سه سطح استانی، ملی و حتی بین‌المللی نسبت به احیای آن اقدام کنیم.

امیر کرم زاده افزود: با حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری اصفهان، مرحله اول که تملک این مجموعه بود به سرعت پیش می‌رود لذا در حال حاضر در حال برآورد میزان هزینه عملیات نجات بخشی هستیم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه عظیم با بیش از ۷۴هزار متر مربع وسعت در یکی از بهترین نقاط اصفهان واقع شده و دارای بیش از ۵۴ هزار متر مربع زیربنا است، تلاش داریم تا حتی با جلب حمایت نهادهای بین المللی همچون سازمان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری، طرح های متعدد را در راستای احیای این مجموعه همچون موزه منطقه ای به مرحله اجرا برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات استانی و حمایت‌های استانداری و همکاری شهرداری اصفهان، عملیات نجات‌بخشی این مجموعه بزودی آغاز می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021700880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha