سوغات در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی موجب توسعه خواهد شد

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور گفت: استان زنجان به خوبی می‌تواند رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را در رویدادهای مختلف گردشگری خود به تصویر بکشد. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، فرزاد اوجانی شامگاه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان گفت: استان زنجان به خوبی می‌تواند صنایع دستی را رویدادهای مختلف خود به تصویر بکشد. 

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور افزود: نکته حائزاهمیت جشنواره اقوام ایرانی در زنجان این است که غرفه‌های صنایع‌دستی و شکل کلی نمایشگاه به خوبی توانسته سیاست‌ها و تصمیمات معاونت صنایع‌دستی کشور را نمایان کند و بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان توانسته‌اند همکاری خوبی را با هم داشته باشند و از توان و پتانسیل یکدیگر به خوبی بهره برند. 

او گفت: در این نمایشگاه سوغات به عنوان یکی از محصولات در کنار صنایع دستی است که می‌تواند برای عموم مردم جذاب باشد و به عنوان پتانسیل خوب برای توسعه صنایع‌دستی استفاده شود. در سال ۱۴۰۳ تلاش خواهد شد تا از مردم برای توسعه صنایع‌دستی کشور استفاده شود. 

اوجانی بیان کرد: در سال جدید در جشنواره ملی آش سعی خواهیم کرد که از ظروف به ویژه سنگی، مسی، شیشه ای، سفالی، سرامیکی و غیره در ارائه آش به مردم استفاده کنیم، زیرا در این جشنواره تمامی استان‌ها حضور دارند و صنایع‌دستی هر منطقه از کشور را می‌توان استفاده کرد، ایتن محصولات سنتی نشان‌دهنده آداب و رسوم، فرهنگ، تمدن، سُنَن و سبک زندگی آن منطقه است.

سوغات در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی موجب توسعه خواهد شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha