برنامه‌های عملیاتی توسعه روستای ملی حصیر کشور در مازندران تدوین می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت توسعه روستای ملی حصیر کشور در مازندران تدوین می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، عاطفه شعبانی در جلسه دبیرخانه روستای ملی حصیر درزی‌کلای شهرستان بابل که عصر سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اعضای دبیرخانه روستای ملی حصیر درزیکلا، دهیار، بخشدار، صنعتگران و سرمایه‌گذاران حصیربافی‌ در دفتر معاون فرماندار شهرستان بابل برگزار شد از همکاری و توجه فرماندار و مجموعه تحت سرپرستی شهرستان بابل نسبت به توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منطقه، تقدیر کرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تشریح برنامه‌های زیرساختی و امکانات و توسعه روستای درزیکلا، برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد.

او افزود: برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت و یک ساله این روستا با همکاری اساتید دانشگاه و اعضای دبیرخانه تدوین می‌شود.

شعبانی از تامین ساختمان دبیرخانه روستا از طریق دهیاری و شورای روستا ثبت و ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی، اختصاص فضای مناسب برای برپایی بازارچه صنایع‌دستی از طریق دهیاری و شورای روستای درزی‌کلا را ازجمله مصوبات این جلسه برشمرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: پیگیری و رسیدگی به مشکلات روستای ملی حصیربافی درزی‌کلای بابل توسط مسئولین امر در شورای اداری از دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha