تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری در سراب زز شهرستان سلسله

سراب زز یکی از زیباترین سرابهای شهرستان سلسله که همواره در فصل تابستان پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، سراب زز در روستای جوانمرد در پنج کیلومتری شهر الشتر در یک منطقه سر سبز و دیدنی قرار دارد.

این سراب یکی از مناطق گردشگری پر بازدید شهرستان سلسله محسوب می‌شود که از کوه سفره سرچشمه گرفته و پس از مشروب کردن قسمتی از زمین‌های اطراف وارد رودخانه هنام می‌شود.

مردم روستای جوانمرد به واسطه آب گوارای سراب زز اغلب زمین‌های خود را به کشت خیار اختصاص داده‌اند و خیار خوش طعم جوانمرد در اغلب بازارهای فروش لرستان و حتی استان های دیگر کشور طرفداران خاص خود را دارد.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان نیز گفت: با توجه به آب و هوای لرستان و پراکندگی جغرافیای طبیعی این استان، در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران هستیم.

او افزود: با توجه به این گستردگی و حجم بالای مسافران و گردشگران، باید توسعه متوازن در خدمات رسانی به اماکن گردشگری انجام شود که از این رو، با برنامه‌ریزی انجام شده توانسته‌ایم خدمات گسترده‌ای را در اغلب مراکز گردشگری طبیعی استان ارائه کنیم.

حسن‌پور اظهار کرد: برای رفاه حال گردشگران و به منظور مدیریت مناطق گردشگرپذیر، تاسیسات زیربنایی از قبیل آب آشامیدنی، راه دسترسی، سرویس بهداشتی، سکوهای پیک نیکی و ... در مناطق گردشگرپذیر ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: سراب زز نیز به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان سلسله و با فاصله کمی از مرکز استان واقع شده است.

او گفت: در همین راستا و به منظور بهره‌برداری بهینه از جاذبه های گردشگری سراب زز در سال‌های اخیر، تاسیساتی از قیبل سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی گردشگری، آلاچیق و محوطه‌سازی احداث شد.

حجت اله عباسیان معاون گردشگری لرستان نیز از اقدامات گسترده برای توسعه گردشگری متوازن در همه نقاط استان خبر داد و گفت: شهرستان سلسله به دلیل آب و هوا و طبیعت بکر، از نقاط گردشگرپذیر در فصل تابستان است.

او افزود: در این شهرستان، علاوه بر سراب زز، سراب کهمان نیز به عنوان مقصد گردشگری میزبان گردشگران زیادی از سراسر استان و سایر استان‌ها است.

عباسیان اضافه کرد: برای رفاه حال گردشگران در سراب کهمان سلسله، آبخوری برای رفاه حال کردشگران احداث شده است.

معاون گردشگری لرستان تصریح کرد: همچنین برای رفاه حال گردشگران و مسافران در ورودی شهر الشتر (مرکز شهرستان سلسله) نمازخانه و سرویس بهداشتی احداث شده و برای توسعه اقتصادی و رونق صنایع‌دستی این شهرستان، غرفه‌های صنایع‌دستی احداث شده است.

او اضافه کرد: همچنین در تپه شهدا سلسله نیز سرویس بهداشتی پیش ساخته ۱۰ چشمه‌ای احداث شده است.

رامین ابراهیمی ناظر پروژه بهسازی سراب زز نیز گفت: با هدف ارائه خدمات به گردشگران، زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه ایجاد شده است.

او افزود: دراین فصل از اقدامات عمرانی به منظور رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان جاذبه گردشگری سراب زز در شهرستان سلسله، بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی، آبرسانی و تامین آب شرب و تکمیل محوطه‌سازی تاسیسات موجود در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: در سنوات گذشته در این مجموعه گردشگری این اداره سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی گردشگری، آلاچیق، محوطه‌سازی و... احداث شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021901005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha