تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری فارس در دستور کار قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساختی و مرمتی آثار تاریخی استان در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: آغاز برنامه گسترده مرمت گام بلندی در حفظ و احیا میراث ارزشمند این استان است که هم‌اکنون با برنامه‌ای منسجم و باهمت بی‌دریغ متخصصان برجسته، عملیات مرمتی و ساماندهی و بهسازی سایت‌های تاریخی چون تخت جمشید و محور ساسانی فارس آغاز شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و روش‌های علمی نقوش و آثار سنگی؛ مجموعه‌های فرهنگی تاریخی استان مرمت می‌شود. 

او  در ادامه به انجام  فعالیت‌های زیرساختی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره و تصریح کرد: برای رفاه مسافران و گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید پروژه بهسازی و تعویض پلکان‌های چوبی در این سایت جهانی آغاز شده و پیشرفت متناسبی داشته و به‌زودی این پروژه بزرگ تکمیل خواهد شد. 

ثابت اقلیدی به ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید، فضای سبز و بهسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی فعلی و تعبیه مکان مناسب برای سرویس‌های جدید اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها به زودی ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت و بهسازی خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه نیز در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به راه‌اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) اشاره کرد و افزود: برای توسعه گردشگری فارس و ارتباط معنوی بین گردشگری زیارتی و تاریخی همچنین ایجاد تسهیلات مناسب به گردشگران ایجاد این مسیر یک ضرورت است. 

او توسعه زیرساخت‌های گردشگری را جزو اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: ظرفیت بالای گردشگری در استان فارس از یک‌سو، تعدد و تنوع آثار تاریخی و اقلیمی از سوی دیگر از جمله عواملی هستند که می‌توانند صنعت گردشگری را در این استان توسعه دهند. 

بنا بر این گزارش خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی از آثار دوره هخامنشی در مجموعه جهانی پارسه- پاسارگاد دیدن کردند و از نزدیک با نحوه مرمت آثار سنگی در کارگاه‌های مرمتی در این سایت‌های جهانی آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021901006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha