تلاش برای بهسازی راه‌های دسترسی به جاذبه‌های طبیعی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تلاش برای بهسازی و بازسازی راه‌های دسترسی به جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز پنچشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در جریان دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: راهداری استان با بهسازی و بازسازی راه دسترسی جاذبه‌های گردشگری استان می‌تواند در معرفی بیشتر این جاذبه‌ها و جذب گردشگران نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: همچنین نصب تابلوهای راهنما و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان و شهر خرم‌آباد در حوزه جاده‌ای می‌تواند در جذب مخاطبان و گردشگران تاثیر گذار باشد.

او گفت: در مسیر پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، راهداری لرستان می‌تواند در حوزه استحفاظی خود و مسیر غارهای پیش از تاریخ و معرفی جاذبه‌های تاریخی لرستان و شهر خرم آباد اقدامات موثری انجام دهد.

حسن‌پور در ادامه ضمن تقدیر از زحمات راهداری لرستان در تکمیل پرونده ثبت جهانی کاروانسرای چمشک نیز اظهار کرد: ایجاد راه دسترسی و بهسازی و بازسازی راه موجود در این کاروانسرا، تاثیر مهم و بسزایی در تکمیل این پرونده جهانی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان در خصوص پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد نیز تصریح کرد: این اقدام مهم نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی است تا با همکاری بین بخشی بتوانیم گام مهم و ماندگاری در توسعه گردشگری لرستان و مرکز استان برداریم.

او اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد می‌تواند موجب توسعه پایدار خرم‌آباد شود که این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بوده تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو بتوانیم موانع و مشکلات پیش رو را رفع کنیم.

در این دیدار، مدیرکل راهداری لرستان قول مساعد داد تا در حوزه بهسازی راه دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و مسیر دستسری به غارهای پیش از تاریخ در دره خرم‌آباد، و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در حوزه استحفاظی، همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha