جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه شهرستان خمین ۳ ساله شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سومین جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمود مرادی گفت: افتتاح این جشنواره و نمایشگاه عصر روز گذشته ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور محمد بیات نماینده مجلس شورای اسلامی، حمید کمانکش فرماندار شهرستان خمین، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از گل‌کاران و اقشار مختلف مردم در محل روستای شهابیه شهرستان خمین برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این جشنواره در قالب ۲۶ غرفه شامل عرقیات، صنایع‌دستی، محصولات خانگی و غرفه نمایشگاه انواع گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده به مدت دو روز برگزار می‌شود.

او با اشاره به این که مراسم همزمان از طریق صدا و سیمای استان پخش زنده داشت، گفت: در حاشیه این مراسم اجرای موسیقی سنتی، پخت نان سنتی، اجرای مراسم گل‌غلتان برای نوزادان انجام شد.

مرادی گفت: هدف از این جشنواره ترویج کشت گل‌محمدی و حمایت از صنعت گل‌کاری در شهابیه و بررسی مسائل و مشکلات گل‌کاران و راهکارهای برون رفت از مشکلات و ترویج این صنعت و تاثیر مثبت جشنواره در گردشگری منطقه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی توضیح داد: خمین به عنوان یکی از قطب‌های تولید گل و گیاه استان مرکزی است و یکی از ظرفیت‌های آن پرورش گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، گل محمدی و گلاب‌گیری است.

او بیان کرد: گلاب‌گیری یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین‌های کهن به شمار می‌رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می‌تواند یکی از راه‌‎های جذب گردشگر باشد.

مرادی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در جشنواره گل محمدی در روستای خاوه و جشنواره سمنو در شهرستان آشتیان گفت: تاثیر معنوی این جشنواره وفاق و همدلی بین مردم روستا هست که از مدتها پیش برای برگزاری این جشنواره در تلاش و برنامه‌ریزی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha