شب‌های فرهنگی گردشگری بایگ در شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از برگزاری شب‌های فرهنگی گردشگری بایگ به مناسبت دهه کرامت و پاسداشت هفته میراث فرهنگی در محل مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر خبر داد.

به گزارش میراث ‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: در راستای معرفی قابلیت‌ها و توجه به توانمندی‌های روستاهای توابع شهرستان، در این برنامه فرهنگی گردشگری هشت روستای بخش بایگ به همراه شهر ملی بایگ در مدت یک هفته به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی خود خواهند پرداخت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: در طی این هفته هر شب یکی از روستاهای بخش بایگ شامل روستاهای حصار، رودمعجن، رزگ، بسک، فدیهه، سرخ آباد، گشن و خورشبر و شهر ملی بایگ داشته‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، سوغات، آئین و رسوم سنتی و بازی‌های بومی محلی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

او تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری  روستاها در راستای رونق اقتصادی روستاها به‌ویژه در قالب ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها ها و ... از اولویت‌های و سیاست‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

محمدی گفت: این جشنواره از ۲۰ لغایت ۲۷ اردیبهشت ماه در دو قالب نمایشگاهی در محل رباط طبسی و برگزاری مراسم آئینی و جشن در  مجموعه قطب‌الدین حیدر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha