وجود نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در بناهای تاریخی منجر به توسعه گردشگری می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وجود نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در اماکن و بناهای تاریخی منجر به رشد و توسعه گردشگری رویداد محور می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، مریم جلالی روز پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در سفر به استان کردستان و بازدید از خانه کُرد و کارگاه‌های صنایع‌دستی خانه حبیبی سنندج اظهار کرد: بناهای تاریخی این استان از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند موجب ماندگاری بیشتر گردشگران و معرفی بهتر فرهنگ و تاریخ کردستان شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در این محوطه‌های تاریخی می‌تواند علاوه بر عرضه محصولات هنری صنعتگران، گردشگران را با مواریث تاریخی منطقه آشنا کند.

او با بیان اینکه معرفی و عرضه آثار ارزشمند هنرمندان صنعتگر کردستان نیازمند معرفی به اقشار مختلف است، عنوان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی استان کردستان در برخی از رشته‌ها سرآمد هستند از این رو باید اقدامات لازم برای حمایت در این حوزه اجرایی شود.

جلالی یادآور شد: امید است با راه‌اندازی فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی در کردستان شاهد ارتقای تولیدات صنایع‌دستی در این استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha