هشدار رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار برای سفر با تورهای غیرمجاز گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار با هشدار به شهروندان گفت: گردشگران و طبیعت گردان از هرگونه سفر با تورهای غیر مجاز گردشگری جدا خودداری کنند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور گفت: با توجه به این‌که در فصل پیش رو فعالیت مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری تشدید شده، برخی افراد فرصت طلب، غیرمتخصص و فاقد اهلیت در زمینه تورگردانی با عنوان راهنما و لیدر گردشگری با ذکر یک شماره تلفن در شبکه‌های مجازی نسبت به برگزاری تورهای مختلف تبلیغ می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار ادامه داد: این افراد تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند و به وجهه گردشگری آسیب می‌رسانند که باید از فعالیت آنها جلوگیری شود. 

حبیب‌پور تصریح کرد: شناسایی تورهای غیر مجاز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری و ساماندهی تورها در توسعه گردشگری ضروری است و برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز از مطالبات فعالان حوزه گردشگری است.

او گفت: درحال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی، پایین بودن سطح کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان غیر مجاز تور گردشگری به تعهدات خود برای شکایت به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار تاکید کرد: برگزاری هرگونه تور گردشگری نیازمند اخذ مجوز است و تنها دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی امکان دریافت این مجوز را از ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند.

 حبیب‌پور افزود: گردشگران باید تورهای مورد نظر خود را از مراکز معتبر و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی تهیه کنند، از تمامی گردشگران و همشهریان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت توام با امنیت خود، از همراهی کردن با مجریان تورهای گردشگری غیرمجاز جدا خودداری کنند و قبل از سفر در خصوص شرکت در تور گردشگری از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار استعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022301288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha