سرکنسول‌های خارجی در مشهد دفتر یادبود شهادت رئیس جمهوری را امضا کردند

سرکنسول‌ها و روسای نمایندگی‌های خارجی در مشهد دفتر یادبود شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری، را در محل نمایندگی وزارت خارجه در این شهر امضا کردند.

به گزارش میراث آریا، روز سه‌شنبه اول خرداد ماه 1403 دفتر یادبودی در محل نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور به مناسبت شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانش گشوده شد.

سرکنسول‌ها و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم مشهد از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، عربستان و رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد (UNHCR) در محل نمایندگی حضور پیدا کرده و با اهدای تاج گل و امضای دفتر یادبود، مراتب همدردی و تسلیت خود را در خصوص این ضایعه اسف‌بار ابراز کردند.

همچنین شهردار مشهد، مدیران شهرداری و رئیس و اعضای شورای شهر مشهد نیز با حضور در دفتر نمایندگی و اهدای تاج گل مراتب همدردی و تالم خود را ابراز کردند.

تعدادی از مدیران استانی از جمله مدیرکل صنعت معدن و تجارت، مدیرکل جهاد کشاورزی، رئیس اتاق بازرگانی، معاون بین الملل آستان قدس رضوی، مدیرکل گمرک مشهد و ناظر گمرکات استان خراسان رضوی، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی، مدیرعامل اتحادیه کشاورزی و دامداران استان نیز در محل این نمایندگی حضور پیدا کردند و ضمن همدردی با خانواده وزارت امور خارجه، مراتب تسلیت خود را ابراز کردند.

هم اکنون کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان و عربستان و سازمان ملل در مشهد دارای کنسولگری و دفتر نمایندگی فعال هستند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030200072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha