پرواز بزرگ‌ترین بادبادک ایران بر فراز کوچک‌ترین شهر زنجان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دومین جشنواره بادبادک‌ها در کاروانسرای تاریخی نیک پی زنجان همزمان با هفته میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد.  

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه‌ای با شهردار و اعضای شورای شهر نیک پی گفت: جشنواره بادبادک‌ها در کاروانسرای نیک پی شهرستان زنجان جشنواره بادبادک‌ها با حضور کودکان و والدینشان همزمان با هفته میراث‌فرهنگی با همکاری، شهرداری، شورای شهر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این جلسه افزود: این جشنواره که روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ برگزار خواهد شد، کودکان به همراه و با کمک والدین خود بادبادک‌ها را در فضای تاریخی کاروانسرای نیک پی رها خواهند کرد.  
 

پروراز بزرگ‌ترین بادبادک ایران بر فراز کوچک‌ترین شهر زنجان 


عزیزاله افشار شهردار نیک پی گفت: بادبادک‌های پرچم کشور و تصویر شهیدسردار سلیمانی بر فراز کاروانسرای تاریخی این شهر با قدمت ۵۵۰ سال به پرواز در خواهد آمد. این رخداد با همراهی دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری، فرمانداری، فرهنگ و ارشاد، اداره کل امورعشایر، اداره کل جهاد کشاورزی، کانون پرورش فکری، اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و شهرداری و اعضای شورای شهر نیک پی برگزار خواهد شد.  

او افزود: مناسبت‌های این‌چنینی همراه با برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد فرصت مناسبی است تا کودکان و بزرگسالان با آثار تاریخی و لزوم حفظ و نگهداری آن‌ها آشنا شوند.  

شهر نیک‌پی، شهری از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان است. کاروانسرای این شهر با قدمت ۵۵۰ساله در زمان شاه‌عباس دوم و در مسیر یکی از راه‌های مهم بازرگانی فلات ایران ساخته شده و روزگاری محل گذر و استراحت کاروان‌های نظامی و تجاری و … بوده است.

پروراز بزرگ‌ترین بادبادک ایران بر فراز کوچک‌ترین شهر زنجان 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha