دستگیری حفار غیرمجاز در تبریز

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به کشف محل حفاری غیرمجاز در خیابان شهید محققی تبریز از دستگیری این عامل حفاری غیرمجاز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، سرهنگ غلامرضا زینالی گفت: به دنبال بررسی‌های انجام گرفته توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در خیابان شهید محققی تبریز، طی بازدید عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت از این منزل مسکونی، عامل حفار غیرمجاز دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی این بازدید که در منزل شخصی واقع در خیابان شهید محققی تبریز اتفاق افتاد، گودالی به عمق حدود ۶ متر و با عرضی حدود ۹ متر کشف شده و وارث منزل شخصی مذکور به عنوان عامل حفاری غیرمجاز به همراه ابزارآلات حفاری غیرمجاز به مراجع قانونی دلالت داده شد.

او خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: حفظ و انتقال میراث‌فرهنگی و تاریخی کشور برای نسل‌های آینده وظیفۀ همگانی‌ و برخورد قاطع با سارقان میراث‌فرهنگی و تاریخی هدف رفیع یگان حفاظت میراث فرهنگی‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha